Laatst bijgewerkt: november 2025
Deze interne klachtenregeling beschrijft hoe klachten binnen de organisatie worden behandeld. Het doel is een transparante, zorgvuldige en AVG-conforme afhandeling van klachten, zodat vertrouwen en kwaliteit worden gewaarborgd.
Deze regeling geldt voor alle medewerkers, vrijwilligers en betrokkenen van de organisatie. Zij biedt een duidelijke procedure voor het indienen, registreren en behandelen van klachten.
Klacht: Iedere uiting van ongenoegen over handelen of nalaten van de organisatie of haar vertegenwoordigers.
Klager: Degene die een klacht indient.
Een klacht kan schriftelijk, per e-mail of via een digitaal klachtenformulier worden ingediend. Vermeld altijd naam, contactgegevens en een duidelijke omschrijving van de klacht.
E-mail: taairaterces@endometriose.nl
Postadres: Endometriose Stichting
t.a.v. Secretariaat
Baandert 27
6136 EM Sittard
Elke klacht wordt geregistreerd in een beveiligd systeem. De volgende gegevens worden vastgelegd: datum, wijze van indiening, NAW-gegevens, omschrijving van de klacht, toegewezen behandelaar, status en afhandelingsdatum.
Binnen 5 werkdagen ontvangt de klager een ontvangstbevestiging. De klacht wordt binnen 20 werkdagen afgehandeld. Indien dit niet haalbaar is, wordt de klager geïnformeerd over de reden en de nieuwe termijn.
Indien de klager niet tevreden is met de afhandeling, kan binnen 10 werkdagen beroep worden aangetekend bij het bestuur. Dit kan schriftelijk of per e-mail naar ruutseb@endometriose.nl.
Persoonsgegevens worden uitsluitend verwerkt voor het behandelen van de klacht, conform de AVG. Gegevens worden niet langer bewaard dan noodzakelijk en worden beveiligd opgeslagen. Klager heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn gegevens.
Grondslag verwerking: gerechtvaardigd belang en wettelijke verplichting. Zie ook onze privacyverklaring op www.endometriose.nl.
Klachten worden geanalyseerd om processen en dienstverlening te verbeteren. Rapportages worden geanonimiseerd opgesteld.
